Σάββατο, 17 Ιανουαρίου 2009

Το μέλλον του ελληνικού κινηματογράφου








Πολλοί, τον τελευταίο καιρό, κάνουν λόγο για άνθηση του ελληνικού κινηματογράφου, λόγω της αυξημένης παραγωγής ταινιών σε σχέση με προηγούμενες χρονιές. Οι ελληνικές ταινίες κόβουν κάθε χρόνο όλο και περισσότερα εισητήρια, και οι παραγωγοί "εμπιστεύονται" τους έλληνες δημιουργούς.Η γνώμη του κοινού όμως είναι, ότι οι ελληνικές ταινίες, πάνε απ'το κακό στο χειρότερο. Δημιουργούνται ταινίες με σκοπό την εξυπηρέτηση της υποτιθέμενης showbiz, βάζοντας ως πρωταγωνιστές ανθρώπους που "τα κάνουν όλα".Μοντέλα(Αλεξανδράτου-εκείνη έχει περάσει απ'όλα τα επαγγέλματα), τραγουδιστές(Βουρλιώτης),κ.α.Αυτό που μένει τώρα, είναι να δούμε σε ταινία του Νίκου Περάκη(φώτο δεξιά) την Έφη Θώδη και σε ταινία του Νίκου Ζαπατίνα(φώτο αριστερά) τον Εθνικό σταρ...Τώρα που το σκέφτομαι όμως η Έφη Θώδη έχει παίξει στην "Λούφα και Παραλλαγή-η σειρά".Τέλοσπάντων.Οι Έλληνες σκηνοθέτες μπορούν να κάνουν καλό σινεμά, και το έχουν αποδείξει αρκετές φορές(Ένα πρόβλημα στο σενάριο, έχουμε μόνο).Το πρόβλημα είναι η πολιτεία, συγκεκριμένα το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου(Ε.Κ.Κ.), όπου δεν επιχορηγεί τις εγχώριες παραγωγές και σαν αποτέλεσμα να δημιουργούνται αυτές οι ταινίες με χαμηλό ποιοτικό επίπεδο.Δηλαδή η Ελληνική "βιομηχανία" κινηματογράφου θα "παράγει" μόνο ταινίες του είδους "Straight Story";Είναι τυχαίο ότι οι Έλληνες σκηνοθέτες, που έχουν ταλέντο, κάνουν καριέρα στο εξωτερικό;Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος, ο Κώστας Γαβράς, ο Τζορτ Λούκας και τόσοι άλλοι!Και τα παιδιά, που βγαίνουν απ'την σχολή Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, θα καταλήξουν ή στο εξωτερικό ή άνεργοι!Πρέπει η πολιτεία να στηρίζει τους νέους καλλιτέχνες και όχι να τους αγνοεί!Να δημιουργήσει βάσεις, για ένα καλό σινεμά, και όχι για ένα σινεμά της "ξεπέτας"...

Πέμπτη, 15 Ιανουαρίου 2009

Όλα θα πάνε καλά


Όλα θα πάνε καλά


Σκηνοθεσία: Γιάννης Ξανθόπουλος


Ηθοποιοί: Δημήτρης Πιατάς, Έφη Παπαθεοδώρου, Άκης Σακελλαρίου, Φαίη Ξυλά, Ορφέας Αυγουστίδης, Τάκης Χρυσικάκος, Δημήτρης Κοτζιάς


Υπόθεση: Ο Φάνης (Ορφέας Αυγουστίδης) και η Τζίνα (Φαίη Ξυλά), ένα παράνομο ερωτικό ζευγάρι, παρασύρονται από τον Μιλτιάδη (Άκης Σακελλαρίου),επίσημο αρραβωνιαστικό της Τζίνας, σε μια αλλόκοτη απαγωγή. Το σχέδιο τους ν’απαγάγουν τον διεφθαρμένο μεγαλοδικηγόρο Γιώτη Μαθιόπουλο (Δημήτρης Πιατάς) θα τιναχθεί όμως στον αέρα όταν αντ’ αυτού απαγάγουν τη ...θεία του Ελενίτσα (Έφη Παπαθεοδώρου) που έτσι κι αλλιώς ήθελε να ξεφορτωθεί! Η αναπάντεχη εξέλιξη θα τους φέρει αντιμέτωπους με τις πιο κωμικοτραγικές καταστάσεις, αφού το λάθος θύμα που έχουν στα χέρια τους, δεν είναι ένα απλό θύμα... Γκάφες, καυγάδες, κυνηγητά και τα ...ειδικά χαρίσματα της θείας Ελενίτσας θα φέρουν τα πιο χοντρά (μ)πλεξίματα και τα πάνω-κάτω στη ζωή όλων...!

Τρίτη, 13 Ιανουαρίου 2009

Λούφα και Παραλλαγή


Λούφα και Παραλλαγή(1984)


Σενάριο-Σκηνοθεσία: Νίκος Περάκης


Ηθοποιοί: Γιώργος Κιμούλης, Νίκος Καλογερόπουλος, Τάκης Σπυριδάκης, Σταύρος Ξενίδης, Ανδρέας Φιλιππίδης


Υπόθεση: Η διασημότερη κωμωδία του Ελληνικού Κινηματογραφου εξιστορεί τις περιπέτειες μιας ομαδας στρατιωτών, που, στη διάρκεια της αναγκαστικής τους θητείας το 1967 και 1968, πριν και κατά τη στρατιωτική δικτατορία στην Ελλάδα, έχουν αποσπασθεί στην τότε νεοσύστατη τηλεόραση της ΥΕΝΕΔ. Το προσωπικό αποτελούσαν κυρίως φαντάροι, που είχαν ήδη εμπειρία στο χώρο του κινηματογράφου από την πολιτική τους ζωή, αλλά και άλλοι που εκπαιδεύονταν στον στρατό. Ξεκαρδιστικές σκηνές, τολμηρά στιγμιότυπα και έξυπνοι διάλογοι συνθέτουν μια διαχρονική κωμωδία ¨λούφας και παραλλαγής¨.

Το μετέωρο βήμα του πελαργού


Το μετέωρο βήμα του πελαργού(1991)


Σκηνοθεσία: Θόδωρος Αγγελόπουλος


Σενάριο: Θόδωρος Αγγελόπουλος, Πέτρος Μάρκαρης, Tonino Guerra


Ηθοποιοί: Marcello Mastroianni, Jeanne Moreau, Δώρα Χρυσίκου, Ηλίας Λογοθέτης


Υπόθεση: Ένας πολιτικός, μετά από μια συνεδρίαση στη βουλή όπου εκφωνεί μάλλον μια ποιητική ανακοίνωση παρά έναν πολιτικό λόγο, εγκαταλείπει το κοινοβούλιο και το σπίτι του, κι εξαφανίζεται χωρίς ν' αφήσει κανένα ίχνος. Ένας δημοσιογράφος που κάνει ρεπορτάζ στην παραμεθόριο για τους εγκλωβισμένους στα σύνορα μετανάστες και πρόσφυγες διαφόρων φυλών, συναντά έναν άντρα που η εξωτερική του εμφάνιση ταιριάζει με τα χαρακτηριστικά του αγνοούμενου πολιτικού. Παρά τις έρευνές του και μια συνάντηση που καταφέρνει να οργανώσει ανάμεσα στον άγνωστο και τη γαλλίδα γυναίκα του πολιτικού, η ταυτότητα του αγνώστου παραμένει ανεξακρίβωτη. Η γυναίκα δεν τον αναγνωρίζει, κι εκείνος δε φαίνεται διατεθειμένος ούτε για μια στιγμή να μας δώσει ένα σημάδι ότι δεν πρόκειται για τον πολιτικό που αγνοείται. Σ’ αυτόν τον κατακερματισμένο κόσμο όπου έχει καταφύγει, στην απομόνωση ενός κόσμου με δικό του θεό και νόμο, συμπιεσμένο ανάμεσα σε εμπόδια, σύνορα και όρια, όλα μετεωρίζονται σε μιαν αβέβαιη πραγματικότητα...


Κριτική(cinemanews.gr): Για άλλη μία φορά, ο Θόδωρος Αγγελόπουλος εμπιστεύεται σε ηθοποιούς άλλων εθνικοτήτων ένα θέμα που παραμένει ατόφια ελληνικό. Αυτή η συνειδητή 'απόκλιση' επίφασης και ουσίας, γλώσσας και εθνικότητας, βρίσκεται στον πυρήνα της δημιουργικής του ταυτότητας. Ο ίδιος είχε κάποτε πει: 'Αναζητώ ακόμη τις ρίζες, την προέλευσή μου. Όπως έλεγε ο Heidegger, η μητρική γλώσσα είναι και η μόνη πραγματική ταυτότητα. Η μητέρα μου, λοιπόν, μιλούσε ελληνικά. Η γιαγιά μου το ίδιο, κρητικά μάλιστα. Στο σχολείο μας έμαθαν τον Όμηρο, την Οδύσσεια. Ο καθηγητής ήταν φρικτός κι εγώ είχα πρόβλημα με την Οδύσσεια, την είχα μισήσει. Όταν βρέθηκα στο Παρίσι μετά από χρόνια, μάθαινα γαλλικά, γαλλικά, γαλλικά. Τα αγάπησα, όμως ήταν τόσα πολλά. Αναζητούσα διέξοδο...και γύρισα πίσω στον Όμηρο και την δύσκολη γλώσσα του που πολλοί Έλληνες δεν καταλαβαίνουν. Εγώ όμως σαν καλώς μαθητής, τον διάβαζα, τον καταλάβαινα. Κι έφτασε τότε στα αυτιά μου μια παράξενη, μαγική μουσική. Θυμήθηκα από που προερχόμουν, θυμήθηκα το πρώτο ταξίδι...'
Το "Μετέωρο βήμα του πελαργού", καθοδηγούμενο από δύο ιερά τέρατα του παγκόσμιου σινεμά, τον Marcello Mastroianni και την Jeanne Moreau, συμμετείχε στο επίσημο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Καννών και ψηφίστηκε από το Κέντρο Πομπιντού του Παρισιού ως μία από τις 100 αντιπροσωπευτικότερες ελληνικές ταινίες.(Του
Παντελή Φραντζή - 24/03/2006)

Κυριακή, 11 Ιανουαρίου 2009

Αυστηρώς Κατάλληλο


Αυστηρώς Κατάλληλο


Σενάριο-Σκηνοθεσία: Μιχάλης Ρέππας, Θανάσης Παπαθανασίου



Ηθοποιοί: Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Πηνελόπη Πιτσούλη, Δημήτρης Τζουμάκης, Αννα Παναγιωτοπούλου, Αλέξανδρος Αντωνόπουλος, Κατερίνα Λέχου, Φωτεινή Ντεμίρη, Χριστίνα Τσάφου, Δήμητρα Στογιάννη κ.ά.


Υπόθεση: Δύο έλληνες σκηνοθέτες έχουν γυρίσει την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία τους με τίτλο "Το Τέλος του Πάθους" και θέμα τους τραγικούς έρωτες της Φαίδρας, της Μαντάμ Μποβαρύ και της Άννας Καρένινα. Στην προσπάθειά τους να βρουν παραγωγό, καταλήγουν στον λάθος άνθρωπο, τον Τάκη Πανουργιά, ο οποίος είναι ο μόνος που δέχεται να χρηματοδοτήσει την ταινία τους, έχοντας όμως ένα κρυφό σχέδιο...

Ο Ηλίας ου 16ου


Ο Ηλίας του 16ου



Σκηνοθεσία: Νίκος Ζαπατίνας
Σενάριο: Κάτια Κισσονέργη
Ηθοποιοί: Πέτρος Φιλιππίδης, Θανάσης Τσαλταμπάσης, Κώστας Αποστολάκης, Θέμις Μπαζάκα, Τάσος Κωστής

Υπόθεση: Η πολυαγαπημένη ταινία του Αλέκου Σακελλάριου, -βασισμένη στο θεατρικό έργο των Σακελλάριου-Γιαννακόπουλου-, 50 χρόνια μετά την πρώτη της μεταφορά στον κινηματογράφο (1958-2008) θα ξαναγεννηθεί με ένα καστ εξαιρετικών ελλήνων ηθοποιών και θα γυριστεί σε μία σύγχρονη εκδοχή γιατί "τα πάντα γύρω αλλάζουνε κι όλο τα ίδια μένουν"...
Ο Ηλίας, ο Θωμάς και ο Βαγγέλης, τρία γκαρσόνια φίλοι, που οι υποχρεώσεις από δάνεια, κάρτες, ασφάλειες κλπ τους κυνηγούν καθημερινά, αποφασίζουν να κλέψουν τον κυρ-Λάμπρο, το αφεντικό του Βαγγέλη, ιδιοκτήτη καφετέριας, ενεχυροδανειστή και κλεπταποδόχο. Τη διάρρηξη θα την κάνει ο Θωμάς, ενώ ο Ηλίας, ντυμένος αστυφύλακας, θα φυλάει τσίλιες απ' έξω. Την ώρα που ο ψευτο-αστυφύλακας περιπολεί στον δρόμο, σ' ένα διπλανό σπίτι - χαρτοπαικτική λέσχη, γίνεται αντιληπτή η απώλεια ενός δακτυλιδιού και για την κλοπή κατηγορείται η υπηρέτρια. Ο Ηλίας καλείται να επέμβει και χωρίς να το καταλάβει αναλαμβάνει αστυνομικά καθήκοντα.
Στο Τμήμα της περιοχής όπου καταλήγουν, ο Ηλίας ισχυρίζεται ότι ανήκει στη δύναμη ενός άλλου αστυνομικού τμήματος, του 16ου και απλώς έτυχε να περνά από εκεί. Αλλά και ο Θωμάς θα συλληφθεί τυχαία και θα οδηγηθεί στο Τμήμα, όπου ο Ηλίας θα καταφέρει να φέρει στην επιφάνεια την αλήθεια για την «κλοπή» αποδεικνύοντας την αθωότητα της κοπέλας. Θα καταφέρει επίσης να γίνουν γνωστές οι παρανομίες του αφεντικού του Βαγγέλη και να "αφεθεί" ελεύθερος ο Θωμάς...